Általános Szerződési Feltételek

Az ÁSZF PDF-formátumban letölthető itt!

 Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF), a troyatextil.hu oldalon (a továbbiakban: webáruház) elérhető szolgáltatás igénybevételének használati feltételeit tartalmazza.

 Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag eletronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A szerződés nyelve magyar.

 A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet. A vonatkozó jogszabályok rendelkezései a felek külön kikötése nélkül is irányadók.

 

1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1. Tro-Tex Point Kft., mint Szolgáltató

1.1.1. A webáruház üzemeltetője a Tro-Tex Point Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), internetes csomagküldő kiskereskedelmi tevékenységet a www.troyatextil.hu domain név alatt elérhető internetes oldalon folytat.

1.1.2. A Szolgáltató fenntartja jogát jelen ÁSZF részbeni vagy teljes módosításra, a változások a már léterejött szerződésekre nem alkalmazhatók.

1.1.3. A szolgáltató adatai:

Cégszerű megnevezés:Tro-tex Point Kft.
Képviselő neve: Gönczy Csaba
Székhely: 4405 Nyíregyháza, Gálya út 21.
Levelezési cím: 4405 Nyíregyháza, Debreceni u. 107.
Adószám: 24086246-2-15
Cégjegyzékszám: 15-09-079684 Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága
Bankszámlaszám: 68800099-11097071 Számlavezető pénzintézet: Szabolcs Takarékszövetkezet
Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége:+36/20-2868-789 / Hétfő-péntek: 08:00 – 16:30
Ügyfélszolgálat e-mail címe: info@troyatextil.hu
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-75292/2014

Tárhelyszolgáltató adatai: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.,1538 Budapest, Pf.: 510., Telefon: +36/1-7892-789, e-mail : support@tarhely.eu

1.2. Ön, mint Felhasználó

Ön mint a szolgáltatást igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) kizárólag az alábbi feltételek egyidejű megléte mellet veheti igénybe szolgáltatásunkat:

1.2.1. A Szolgáltató mindenkor hatályos Altalános Szerződési Feltételeit, adatkezelési elveit megértette, elfogatta, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

1.2.2. Hozzájárulását adja személyes adatainak kezeléséhez és feldolgozásához.

1.2.3. 18. életévét betöltött, kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

A feltételek hiányában jogügylet nem kezdeményezhető, joghatás nem keletkezik.

 

2. MEGVÁSÁRÓLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

  A webáruházban szőnyeg- és lakástextil termékeket kínálunk megvásárlásra. A vásárlás elősegítése érdekében, a termékoldalakon részletes leírással, és képes illusztrációval mutatjuk be a megvásárolható termékeket. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek, az esetleges pontatlanságért nem vállalunk felelősséget ! A termékeknél megjelenített képek és a tényleges termékek színárnyalatban eltérhetnek.

 A termékekkel kapcsolatos kérdései, észrevételei esetén, a „Szolgáltató adatai” között megjadott ügyfélszolgálati elérhetőségeken keresztül kaphat további tájékoztatást.

 

3. ÁRAK

  • Árak forintban értendő Bruttó árak, 27% ÁFA-t tartalmaz !
  • A webáruházban és az Üzletünkben feltüntetett árak között előfordulhat különbség.
  • Az árak nem tartalmazzák a házhozszállítás díját. Házhozszállításokról itt tájékozódhat.
  • Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.

3.1. Hibás áron történő ajánlattétel (megrendelés) esetén:
 Terméknél hibásan feltüntetett ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni. A rendszer által küldött automatikusan rendelés visszaigazolás részünkről nem minősül az ajánlat elfogadásának. Hibás áron történő ajánlattétel esetén az Eladó munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. A Vásárló a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között, megrendelését töröljük, és az esetben ha az ajánlatétel ellenértékét Ön már előre kiegyenlítette mind a szállítás díját, mind a termék árát 100%ban visszafizetjük.

 

4. A VÁSÁRLÁS MENETE A www.troyatextil.hu  WEBÁRUHÁZBAN


 A webáruházban történő vásárlás esetén a jelen ÁSZF-ben leírtak szerint a megrendeléssel a Vásárló vételi ajánlatot tesz, amelynek visszaigazolásával jön létre az adásvételi szerződés a Szolgáltató és a Vásárló között. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a szerződés az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön létre, melyet a Vásárló a megrendelés menete folyamán tesz. A Szolgáltató a szerződést – annak rendelésszáma szerint – legfeljebb a vásárlás napjától számított 5. év utolsó napjáig tartja nyilván és a Vásárló kérésére azt a nyilvántartási idő alatt utólag hozzáférhetővé teszi a Vásárló által kért formátumban.

4.1. Regisztráció / Felhasználói Fiók


  A webáruház tartalmának böngészéséhez nem, a webáruház történő megrendeléshez a Felhasználói Fiók regisztráció kötelező. Felhasználói Fiók regisztrálását a webáruház jobb felső felületén megtalálható „Regisztráció” feliratra kattintást követően a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tudja elvégezni, vagy a megrendelés folyamán az "Új Vásárló" menüpont alatt. A Felhasználói Fiók regisztrálása kötelezettséggel nem jár. Az adatok utólag módosíthatók! A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:

Személyes adatok: Vezetéknév, Keresztnév, Email cím, Jelszó
Számlázási és szállítási Címadatok: Vezetéknév, Keresztnév, Utca név - házszám, Irányítószám, Város, Ország, Mobiltelefonszám
 Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
  A Felhasználói Fiók hozzáférési adatinak (különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
  A webáruházban alapértelmezett a számlázási és szállítási cím azonossága. Amennyiben a számlázási és a szállítási cím nem egyezik meg, úgy Felhasználónak lehetősége van különböző címeket megadni és elmenteni a  Felhasználói Fiókjához (). A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mail-ben tájékoztatja a Felhasználót, melyben a Felhasználó áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.
  A Felhasználó, a már meglévő (regisztrált) Felhasználói Fiókjába a webáruház jobb felső felületén megtalálható „Belépés" feliratra kattintást követően, a „Belépés regisztrált vásárlóknak" menüpont alatt tud. A belépéshez a Felhasználói Fiók azonosítására szolgáló hozzáférési adataival tud (e-mail cím/jelszó).
 A Felhasználói Fiókba lépve megtekintheti és/vagy módosíthatja:

  • Személyes adatait
  • Rendelési előzményeket
  • Számlázási és szállítási címeket

 Felhasználó jogosult a Felhasználói Fiókját bármikor töröltetni az info@troyatextil.hu e-mail címre küldött üzenettel, az üzenetet a regisztráció során megadott e-mail címről kell küldeni. Az üzenetnek tartalmaznia kell a regisztációhoz tartozó: felhasználó nevét,  a tárgy rovatban regisztráció törlése megnevezést kérjük.
Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztrált Felhasználói Fiók törléséről. Felhasználó felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

4.2. A termék kiválasztása

 A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár az oldal jobb felső sarkában található, szimbólikusan jelzett gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

4.3. Kosár tartalmának módosítása

    Mennyiség megváltoztatása: A kosárban lévő termék mellett talál egy mezőt, amiben az éppen a kosarában lévő darabszám van, ha ezt szeretné módosítani, akkor egyszerűen írja át vagy a fel-le nyilakkal állítsa be a megfelelő mennyiséget jelölő számot.
    Termék eltávolítása: A kosárból a termékkel megeggyező sor végén található „törlés” gombbal tudja eltávolítani.

4.4. Belépés Felhasználói Fiókba / Regisztráció

 Ha korábban már vásárolt, vagy regisztrált webáruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer "Az "adatim mentése" gombra kattintással rögzít. Regisztráció nélküli vásárlásra nincs lelhetőség. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

4.5. Szállítás és Fizetés

 Szállítási mód: Szállítási lehetőségként a DPD futárszolgálat áll rendelkezésre. Szükség esetén szállítással kapcsolatos megjegyzést a menüpont alatti üres mezőbe írhat.
Ha a termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!
  Szállítási költségek meghatározása súly alapján történik.részletes szállítási információt itt talál.

Fizetés mód

Önnek megfelelő fizetési módot kell választania.
Fizetés utánvéttel: díja:bruttó 300Ft. Választása esetén Önnek a megrendelés értékét plusz az utánvétdíjt, kézbesítéskor a futárszolgálat alkalmazottjának kell fizetni.
Fizetés Banki átutalással: Választása esetén Önnek a megrendelés értékét előreutalásos fizetéssel kell kiegyenlítenie. Bankinformációt az ASZF 1.1.3. pontjában A szolgáltató adatai alatt. A közlemény rovatba a "megrendelés azonosító"-t kell feltüntetni, melyet a Rendelést visszaigazoló e-mailben talál meg.

4.5. A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

 A fizetési mód kiválasztását követően tudja véglegesíteni megrendelését. Ön a „Elküldöm a megrendelésem”  gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

4.6. Számla

A megrendelt termék feladásakor a Szolgáltató a Vásárló által megadott adatok alapján számlát állít ki a Vásárló részére, melyet  az áru átadásakor bocsájtja a Felhasználó rendelkezésére. A számla tartalmazza a megrendelt termék(ek) adatait és mennyiségét, a rendelés dátumát, számlázási és szállítási információkat, a termék árát, a szállítási költséget, a fizetendő végösszeget és a Szolgáltató elérhetőségeit.


5. ELÁLLÁSI JOG

5.1. Elállási jog gyakorlásának menete

 Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).

 A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.

Ebből a célból felhasználhatja az alábbi elállási nyilatkozat-mintát is.

Elállási nyilatkozat-minta:

 (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!)

 

Címzett:

Tro-Tex Point kft.

4405 Nyíregyháza, Debreceni u.107.

 

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:

(itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)

…………………………………………

…………………………………………

…………………………………………

Áru átvételének időpontja: ……. év ……………………. hó ……. nap

A fogyasztó neve: …………………………………………

A fogyasztó címe: …………………………………………

Keltezés és a fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén szükséges!)

Kelt: ……………………. (keltezés helye), ……. év ……………………. hó ……. nap

 

………………………

                aláírás

A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát  meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

5.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog

 Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.
Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.
Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.
Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében.
Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.
A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

6. SZAVATOSSÁG

6.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően. Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja. Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Használt termékek esetén ez a határidő 6 hónap.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
 A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

6.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 6.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

6.3. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. Az Tro-Tex Point Kft. által gyártott/forgalmazott áruk nem tartoznak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá!

7. PANASZKEZELÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉG

7.1. Panaszkezelés

Vásárló a termékkel, a webáruházban történő vásárlással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos észrevételeit, kifogásait a Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein jelentheti be. A Szolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségei az alábbiak:

Ügyfélszolgálat postacíme: 4405 Nyíregyháza, Debreceni u. 107.
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 20/2868789
Ügyfélszolgálat e-mail címe: info@troyatextil.hu
Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége: Hétfő-péntek: 08:00 – 16:30

Fogyasztónak minősülő Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszát szintén a fenti elérhetőségek valamelyikén jogosult bejelenteni.
A Fogyasztó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadja,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató megindokolja.
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.
A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

7.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek


Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

  • Vásárlók könyvébe való bejegyzés. a vásárlók könyve elérhető a Szolgáltató telephelyén. A bejegyzésre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:fogyasztói jogsértés esetén a Fogyasztónak lehetősége van panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál, aki a panasz elbírálása alapján dönt a fogyasztóvédelmi eljárás megindításáról.

  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban (fogyasztói jogvita) a Vásárlónak lehetősége van békéltető testülethez fordulni.


    A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:

    • Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
      Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
      Telefonszám: 06-42-311-544
      Fax: 06-42-311-750
      E-mail: bekelteto@szabkam.hu
  • Bírósági eljárás kezdeményezése: a Vásárló fogyasztó jogvitából eredő követeléseinek érvényesítése céljából bírósághoz fordulhat.


8. SZERZŐI JOGOK ÉS HIVATKOZÁSOK

 A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
 8.1. A Tro-Tex Point Kft. internetes oldalán és annak aloldalain (www.troyatextil.hu) található összes grafikai és technikai szerkezet, megjelenítés megvalósítási módozatai, valamint a termékekre vonatkozó összes adat, leírás illetve kép az ezen oldalakon látható formában a Tro-Tex Point Kft. tulajdonát képezi, vagy azok használatára jogosult. A jogtulajdonos írásos hozzájárulása nélkül ezek felhasználása a szerzői jogok megsértését jelenti és a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értemében jogi következményeket von maga után. A jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak az oldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
 8.2. A www.troyatextil.hu-ra (és annak aloldalaira) való hivatkozás során tilos úgy linket elhelyezni, hogy az valamely más oldal részeként jelenítse azt meg. Minden más esetben az oldalunkra mutató link elhelyezéséhez hozzájárulunk.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2018.november 01.